Každá závodní trať má jiný čas startu. Dostavte se na start minimálně 2 minuty před výběhem. Slabší závodníci netlačte se, prosím, dopředu. Nepřepalte start. Závodní trať z velké části probíhá po zpevněné hřebenové trati. V případě dešťů trať může být dosti kluzká.

Hromadný start jednotlivých tratí je u Horského hotelu Čarták (815 m.n.m), který se nachází na sedle Soláň. Po 600 m lehkého stoupání po asfaltu míjíte vrchol Soláň. Trať dále pokračuje po zpevněné šotolinové cestě. Minete horní stanici lyžařského vleku a Památník dvoch malířů (1,5 km od startu). Seběhnete prvních 50 výraznějších metrů, které posléze hned nastoupáte tak, abyste doběhli na první osvěžovací stanici na Jezerném (Pod Kotlovou; 3,6 km od startu; 810 m.n.m; zde se nachází také horský bufet s možností zakoupení jednoduché stravy; vhodný cíl pro pěší turistiku spolujezdců, manželek s dětmi :) ). Po částečně traverzovém vystoupání na vrchol Kotlové (869 m.n.m.) Vás čeká příjemný, téměř rovinatý běh. Po vyběhnutí z lesa budete odměněni nádherným výhledem. Závodníci na 10 km trati zde oběhnou svou metu a po stejné cestě se vracejí zpět do cíle.

Ostatní závodníci pokračují dále po červené turistické značce. Po lehce zvlněném a částečně otevřeném úseku doběhnete k altánku s rozcestníkem Benešky (6,7 km od startu; 850 m.n.m). Úsek, kterým zrovna budete probíhat, patří snad k těm nejmalebnějším z trati Valašského Hrbu. Po sběhnutí na sedlo pod Vysokou (9,7 km od startu; 910 m.n.m) je otočka pro závodníky na 20 km trati. Zde se nachází druhá občerstvovací stanice.

Závodníci, kteří dále pokračují, odbočí u altánku na traverzovou cestu a obkrouží vrchol Vysoké z jihu. Pak doběhnou k turistické chatě Třeštík (11,9 km od startu, 850 m.n.m, zde bude další občerstvovací stanice), odkud trasa dále pokračuje po žluté a červené turistické značce k rozhledně Súkenická (13,5 km od startu, 953 m.n.m.). Otočka pro závodníky na 30 km a 50 km trati je na Trojačce (rozcestník Nad Bumbálkou; 15 km od startu; 938 m.n.m).

Otočka, obrátka na trati bude zdvižený prapor závodu Valašský Hrb. Nad Bumbálkou bude pořadatelem vyznačený povinný úsek. V blízkosti otočky se bude vyskytovat kontrolor a zapisovač mezičasů. Po otočce se závodníci vracejí do cíle, na sedlo Soláň po stejné trati.

Doplňující informace pro 50 km trať: Po doběhnutí do centra závodu na Soláni budete mít v nohách přes 30 km. Zvažte, zda uběhnete, ujdete ještě 25 km a budete pokračovat dále směrem na Ptáčnici. Na prvních 30 km trati bude závodník míjet šest krát občerstvovací stanici. Na Soláni nebude občerstvovací stanice pro závodníky. V centru závodu bude vyhrazený prostor pro zanechání vlastního občerstvení pro závodníky na nejdelší trati. Zde doporučujeme závodníkům doplnit, případně vyzvednout vlastní osvědčenou stravu. Pouze 50 km trať dále přebíhá na sedle Soláně silnici 1. třídy a pokračuje západním hřebenem po zpevněné cestě značené červenou turistickou značkou. Po 2 km bude připravená malá občerstvovací stanice. Pak profil trati začne stoupat korytem až na vrchol Leští (3,0 km od Soláně; 890 m.n.m) a pak ještě jednou až k památníku a altánku pod Tanečnicí (4,6 km od Soláně 890 m.n.m). Poté trať víceméně pozvolna klesá kolem rozcestníku Lušovka (9,9 km od Soláně) až do sedla Ptáčnice (11,3 km od Soláně; 750 m.n.m). Následuje 50 a 30 metrové stoupání a otočka s občerstvovací stanicí na Ptáčnici (12,7 km od Soláně; 830 m.n.m). Po doplnění kalorií a tekutin zbývá už jenom cesta zpět na Soláň.

Občerstvovací stanice budou vybaveny vodou, šťávou, iontovým nápojem, banány, čokoládou, hroznovým a kostkovým cukrem, müsli tyčinkami, rozinkami, oplatky, solí, atd. Na občerstvovací stanici bude personál s autolékárničkou a mobilním telefonem. Pořadatel nezařizuje organizovaný odvoz závodníků z občerstvovací stanice směrem na sedlo Soláň (příp. jen v omezeném počtu po ukončení občerstvovačky). Občerstvovačka na Celnici (otočka pro 30km a 50km trať) je dostupná autem.

Přestože se pořadatelé budou snažit zásobit občerstvovačky dostatečně, doporučujeme všem závodníkům na tratích 30 km a 50 km, aby si na trať s sebou vzali vlastní vaky s pitím a odzkoušenou závodní stravu. Občerstvovací stanice by měly být zásobeny vodou natolik, aby si závodníci mohli podle potřeby dopustit pitnou vodu do camel backu. Pořadatel nezajišťuje odvoz soukromého občerstvení na občerstvovací stanice. Závodníkům na 50 km trati bude v průběhovém koridoru v centru závodu vyhrazen prostor k odložení vlastního občerstvení.

Upřesnění parametrů tratí

10 km trať = reálných 10,6 km (převýšení 280 m)
20 km trať = reálných 19,7 km (převýšení 520 m)
30 km trať = reálných 29,7 km (převýšení 870 m)
50 km trať = reálných 54,8 km (převýšení 1470 m)

Skutečné vzdálenosti a převýšení tratí jsou vyčteny ze serveru mapy.cz.